KALİTE POLİTİKAMIZ
Üyelerimizin gelişimini ve memnuniyetini arttırmayı,
Biga’da sürdürülebilir iş yaşamı ve girişimcilik ortamı oluşturmayı,
Paydaşlarımızla ortaklık temelli ve yapıcı ilişkiler kurmayı,
Sürekli gelişen Oda sistemlerini kurarak ve işleterek, yenilikçi Oda refleksini kazanmayı,
Kurumumuzdaki tüm süreçlerde etkin kalite yönetim sistemleri oluşturmayı, uygulamayı ve yürütmeyi,
Kalite Yönetim Sistemi ile TOBB Akreditasyon Sistemi şartlarına uyarak ve bu sistemlerin etkinliğini sürekli geliştirerek, denetleyerek, gerekli görülen iyileştirmeleri gerçekleştirerek ve uygulanabilir şartları sağlayarak yürütmeyi,
Üyelerimizin memnuniyetini en üst seviyede tutmayı taahhüt eder.
MALİ POLİTİKAMIZ
- Odanın mali faaliyetlerini TOBB Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğine uygun olarak yerine getirmek.
- Verilen çeşitli hizmetlerin ve aidatlara ilişkin tarifelerin, 5174 sayılı Kanun’da belirtilen hükümler doğrultusunda her mali yıl öncesinde Oda Meclisi tarafından değerlendirilmesi ile Oda üyelerinin koşullarına göre belirlemek ve ilan etmek.
- Mali risklerin periyodik olarak gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi.
- Şeffaf mali planlara uygun olarak faaliyetler yapmak.
- Odanın gelir ve kaynaklarını en verimli şekilde kullanmak.
- Güvenli ve etkin yatırım araçlarını kullanmak.
- Üst yönetim ve hesapları inceleme komisyonuna düzenli raporlar sunmak.
.
PERFORMANS YÖNETİMİ POLİTİKASI
Performans yönetim sistemleri çıktı/sonuç odaklı olmak durumundadır.
Ancak, hizmet sektöründe hizmetin kendisi kadar, nasıl yapıldığı da önemlidir.
Hizmet sektöründe sonuç odaklı olmak yerine, süreç odaklı olmak; hizmet kalitesinin sürdürülebilirliği açısından daha anlamlıdır.
Tüm kurum ve kuruluşlar, benzerlerinden farklılıklar gösterir.
Farklı faaliyetleri olan kurumlarda aynı geleneksel Performans Değerlendirme Sistemi uygulanabilir olmayacaktır.
Performans Değerlendirme Sistemi’nde standart yöntemlerin yerine kurum ve kuruluşların yöntem geliştirmeleri, sistemi maksimum fayda ile kullanılabilir kılacaktır.
Bu amaçla, Oda’mıza özgü yetkinlik ve süreçlerin birlikte ele alındığı bir Performans Değerlendirme Sistemi tasarlanmıştır.
Sistem tasarlanırken;
HABERLEŞME POLİTİKAMIZ
֍ Odanın; üyeleri ve diğer dış paydaşları ile şeffaflık anlayışına dayalı ve tutarlı sıcak ilişkiler kurulmasını sağlamak ve kurulan bu ilişkilerin devamlılığını sağlamak.
֍ Oda içinde ve dışında temasta bulunulan hedef kitle ile net, anlaşılır, etkili ve güvenli bir iletişim kurmak.
֍ Odanın sunduğu hizmetleri; üyelerine, diğer dış paydaşlarına ve halka en iyi şekilde aktaracak iletişim planı hazırlamak.
֍ İletişim araçları konusunda, üyelere ve paydaşlara danışarak en etkin iletişim yöntemlerini belirlemek.
֍ İletilecek mesajın içeriğine bağlı olarak, hedef kitleye görsel ve yazılı medya, kurumsal internet sayfası, elektronik posta, SMS, faks, telefon, sosyal medya, posta/kargo iletişim yöntemleri ile ulaşmak.
֍ Duyurular ve yayınları, Odanın faaliyetlerinin amacına ve hedefine yönelik hazırlamak ve Oda faaliyetlerinin farkında olmayan kitlelere de ulaşmak.
֍ Kurumsal internet sayfasının ve sosyal medya hesaplarının güncel ve üyelerin ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alan bir anlayış ile hizmet vermesini sağlamak.
֍ Yönetim Kurulunca belirlenmiş özel gün ve haftalarda Odanın kutlama, mesaj, dilek ve temennilerini gazete ilanı, internet sayfası, elektronik posta, SMS ve sosyal medya yoluyla hedef kitleye ulaştırmak.
֍ Odanın yerel ve ulusal basın-yayında ( yazılı, sesli, görsel ) yer alan haber arşivinin oluşturulmasını ve muhafaza edilmesinin sağlamak.
֍ Etkin iletişim için, yerel ve ulusal basın kuruluşlarını iletişim bilgilerinin yer aldığı veri tabanını oluşturmak ve güncel tutmak.
HABERLEŞME STRATEJİSİ
AMAÇ: Hedef kitle(ler)imize (üyelerimiz, yerel yönetimler, iş çevresi, hükûmet, sivil toplum kuruluşları) söylemek istediklerimizi açık ve anlaşılır olarak özetlememizi ve mesajımızı nasıl ileteceğimizi şekillendirmemizi sağlayacak düzgün, aşamalı bir süreç oluşturmaktır.
UYGULAMA: Odamıza gelen günlük gazetelerden Odamızla doğrudan ve/veya dolaylı ilgisi olan haberlerin birer kopyasının alınarak ve taranarak bilgisayar ortamında arşivlenmesi,
·Oda faaliyetlerinin, odanın çeşitli konularda görüşlerinin, üyelerimizin mesleki faaliyetlerini kolaylaştırıcı bilgilerin ve bölgemizin kültürünü, folklorunu ve değerlerini içeren yazıların yer aldığı eko SANCAK dergisinin her üç ayda bir yayımlanması ve hedef kitle(lerimize) ulaştırılması,
·Biga TSO Yayın Kurulu tarafından Odamız yayınlarının içeriğinin belirlenmesi, yayınların kalite kontrol, kabul süreçlerinin ve yayın işleri ile ilgili her türlü koordinasyon çalışmalarının yürütülmesi,
·Oda yönetiminin katılımlarıyla yılda bir yerel TV programları düzenlenmesi ve Odanın gündemdeki konular ve/veya yürüttüğü faaliyetlere ilişkin görüş ve düşüncelerinin kamuoyuna aktarılması,
·Oda faaliyetlerinin yer aldığı Faaliyet Raporu’nun her yıl yayımlanması, hedef kitle(lerimize) ulaştırılması,
·İlçemize ait sosyo-ekonomik verilerin yer aldığı Sosyo-Ekonomik Rapor’un her yıl düzenli olarak yayımlanması ve hedef kitle(lerimize) ulaştırılması
·Kentimize ve ticari yaşama dönük yeni fikir ve projelere ışık tutmayı amaçlayan sosyal, siyasal ve ekonomik konularda bütünüyle akademik bir yaklaşımla sosyo-ekonomik araştırmalar yapılması, araştırma bulgularının hedef kitle(ler) ile paylaşılması,
·Biga TSO tarafından gündeme getirilen konular veya gündemde yer alan konular ile ilgili Odanın görüş ve mesajlarını iletmek üzere basın toplantıları düzenlenmesi,
·Biga TSO’nun yetkili organlarınca oluşturulan görüş ve politikaların dışında Biga TSO yöneticileri tarafından basına kişisel görüş içeren açıklamalar yapılmaması,
·Biga TSO’nun faaliyetlerinin amacına ve hedefine yönelik makaleler ve basın bültenleri hazırlanması,
·Odanın yürüttüğü projelere ve faaliyetlere ilişkin röportajlar yapılması,
·Odanın gündeme getirdiği konuların hedef kitleye etkili bir şekilde ulaştırılması için kampanyalar düzenlenmesi,
·SMS, e-posta, afiş, poster ve ilanlar ile odanın etkinlik ve faaliyetlerinin duyurulması,
·İnternet sayfasının güncel ve üyelerimizin ihtiyaçlarını dikkate alan bir anlayış ile hizmet vermesinin sağlanması,
·Üyelerimizin e-posta ve SMS gruplarının oluşturulması, üyelerimize yönelik yapılacak tüm duyuruların e-posta, internet sayfası ve SMS programı üzerinden yapılmasının sağlanması,
·Oda üyelerinin vefat haberlerinin SMS programı ile isteyen üyelere mesai saatleri içinde (saat 09:00 ve 17:00 arasında) duyurulmasının sağlanması,
·Yönetim Kurulunca belirlenmiş özel gün ve haftalarda odamızın kutlama, dilek ve temennilerinin, gazete ilanları ve internet sayfası yoluyla hedef kitleye ulaştırılması,
·Odanın görüş ve önerilerini hedef kitleye ulaştıracak her türlü organizasyonun (toplantı, konferans, seminer, ödül töreni) basına açık olarak yapılması,
·Yerel ve ulusal basın kuruluşlarının iletişim bilgilerinin yer aldığı bir veri tabanı oluşturulması,
·Basın ile ilişkilerin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi amacıyla basın mensupları ve Oda yönetiminin katılımı ile çeşitli etkinlikler düzenlenmesi,
·Belli başlı ulusal ve yerel gazeteler ile abonelik sisteminin oluşturulması,
·Odamızın basında yer alan haberlerine ilişkin web sayfasında Basında Biga TSO bölümünün güncel tutulması
·Odamızın basında yer alan haberlerinin, basında yer alma oranlarının ve Odamız internet sitesine (www.bigatso.org.tr) giriş oranlarının 3 aylık olarak raporlanarak yönetime sunulması.
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKAMIZ
Odamızın İnsan Kaynakları Politikası; TOBB oda sistemindeki konumunu ve kapasitesini artırarak sürdüren, üyelerinin ve paydaşlarının beklentilerini karşılayan, çalışanına değer veren, değişime açık, bölgesinde lider bir oda olarak kaynaklarını verimli kullanan, çevreye, iş sağlığına ve güvenliğine duyarlı, kalite standartlarına uyumlu,teknolojisini sürekli geliştiren, çalışanlarının yaratıcılığından güç alan, müşteri o aklı bir oda olma yolunda, insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanmaktır.
Odamızda çalışmaların etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlayacak insan kaynağının planlanması, seçilmesi, işe alınması, hizmet birimlerinde görevlendirilmesi, geliştirilmesi, eğitim ihtiyaçlarının belirlenerek karşılanmasına yönelik planlamaların yapılması, uygulanması, yetkinliklerin belirlenmesi, performans yönetimi, kariyerplanlaması çalışmalarının bilimselmetotlara uygun olarakgerçekleştirilmesi İnsan Kaynakları Politikamızın hedefidir.
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI POLİTİKASI
1.Kişisel Verilerin Korunması Taahhüdü
1.1. Kişisel Verilerin Korunması Politikası (“Politika”), Biga Ticaret ve Sanayi Odası’nın (“Kurum”) 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu başta olmak üzere, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca Kişisel Verileri korumaya yönelik yükümlülüklerini yerine getirerek, Kişisel Verileri işlerken Kurum içerisinde ve/veya Kurum tarafından uyulması gereken esasları belirlemektedir.
1.2. Kurum, kendi bünyesinde bulunan Kişisel Verilerin Korunmasına ve Politikaya bağlı olarak uygulanacak prosedürlere uygun davranmayı taahhüt eder.
2.Amaç
İşbu Politikanın temel amacı, Kurum tarafından Kişisel Verilerin işlenmesine, korunmasına yönelik yöntem ve süreçlere ilişkin esasları belirlemektir.
3.Kapsam
Bu Politika; Biga Ticaret ve Sanayi Odası, Oda Meclisi, Yönetim Kurulu ve Genel Sekreterlik, personel, Hukuk Müşavirliğini, Meslek Komitelerini, TOBB Delegelerini, üyelerini, ziyaretçilerini, üçüncü kişileri, oursource (taşeron) hizmet aldığı gerçek/tüzel kişiler ile tedarikçilerini kapsamaktadır.
3.1. İşbu Politika, Kurumun işlemekte olduğu Kişisel Verilere yönelik tüm faaliyetleri kapsar ve söz konusu faaliyetlere uygulanır.
3.2. Kişisel Veri niteliği taşıyan, Kişisel Verilerin Korunması ve Kurumsal bilgilerin güvenliğini her zaman en üst düzeyde sağlarız.
3.3. 6698 Sayılı Kişisel Verileri Koruma başta olmak üzere, ilgili tüm yasa, yönetmelikler ve mevzuatların yanı sıra uluslararası standartlara uygun bir şekil çalışırız.
3.4. Çalışanlarımızın, tedarikçilerimizin, iş ortaklarımızın, çevrenin ve toplumun sürekli memnuniyetini dengeli biçimde ve onlarla iş birliği içerisinde olup, başta 6698 Sayılı Kişisel Verileri Koruma Kanunun ve diğer var olan yasal gereklilikleri karşılamaya özen gözetiriz.
3.5. Kişisel Verilerin Korunması bakımından bilgi güvenliğini her zaman en üst düzeyde sağlarız.
3.6. Kuruluşumuzu bağlayan tüm yasa, yönetmenlikler dahil başarımızı ve kalitemizi ilgilendiren tüm süreçlerimizi, sistemimizi sürekli olarak iyileştiririz.
3.7. Kişisel Verilerin Korunması Politikamızı ilgili iç dış taraflara duyurusunu yaparak politikalarımızdan tüm tarafların haberdar olmasını sağlarız.
3.8. Kişisel Verilerin Korunması düzenlemelerinin gerektirmesi halinde yahut Kurumun Veri Sorumlusu Temsilcisi yahut Komite’nin gerekli gördüğü hallerde zaman zaman yönetim kurulu onayı ile değiştirilebilir. Kişisel Verilerin Korunması ve işbu Politika arasında bir uyumsuzluk olması halinde Kişisel Verilerin Korunması Düzenlemeleri esas alınır.